Újra Service Design Day

Hetedik alkalommal rendezik meg Magyarország egyetlen service design hátterű konferenciáját a Service Design Day-t Budapesten, október 11-én.

A mostani vállalati stratégiákat látva gyakran elbizonytalanodom, hogy van-e még létjogosultsága a design alapú diszciplínáknak. Az SDD konf léte egyfajta bizonyíték, hogy szerencsére még van remény.

Ahogyan idővel számomra is világossá vált, hogy a design kizárólagossága helyett a multidiszciplináris megközelítések lehetnek a legeredményesebbek, úgy az SDD tematikája is évről évre tágult, így az idei konferencián is a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspiráció.

Ami nem változott: vásárlóközpontú gazdaság

Hogy a design alapú területek beváltották-e az ígéretüket, azt számos diskurzus övezi, de a módszertani viták ellenére egy dolog nem változott: továbbra is vásárlóközpontú gazdaságban élünk.

Vagyis a vásárlóknak, fogyasztóknak számos választási lehetősége van – nem két közért közül választhatunk mint a 80-as években -, vállalati szempontból pedig a fogyasztókhoz nagyon közel került a konkurencia. Erre szoktuk mondani, hogy a konkurencia egyetlen kattintásra van. Természetesen a magyar fogyasztók is ebben a kontextusban léteztek, sőt egyre jobban élvezik ennek áldásos hatását.

Példának okáért a hazai vásárlók is gyorsan hozzászoktak a jó ügyfélkiszolgáláshoz, olyan élményeket keresnek, mint amit például a Netflixen, vagy a Spotify-on megtapasztaltak.

Az Európai Unió Digital Economy and Society Index (DESI) mérései alapján a hazai vállalkozások digitális versenyképessége elmarad az EU átlagától, nem beszélve a magyar közigazgatásról, ami egy DÁP-tól, vagyis egyetlen mobbil apptól várja több évtizedes lemarásának behozását.

A gazdasági nehézségek sem segítenek azon, hogy a termék és a szolgáltatásfejlesztés egyen a döntéshozók fókuszában. Azonban muszáj – lenne- lépést tartanunk ezen a területen is, különben még jobban lemaradunk.

A tudás megvan itthon, számtalan szakember és csapat dolgozik az üzleti design különböző területein, őket hozza össze a Service Design Day.

Kiktől tanulhatunk?

Az eseményen kétszáz hazai üzletfejlesztési szakember előadása izgalmas
betekintést ad olyan nagyvállalatok gyakorlati működésébe, mint az OTP Bank, Magyar Telekom, IKEA, BioTechUSA, Magyar Bankholding, Cherrisk, Vodafone, MOL, Unicredit Bank, EON, Coca-Cola, Google SPAR, Continental, VELUX, Graphisoft, Eszerződés, MiniCRM, Raiffeisen Bank, PwC, profession.hu, Jófogás, Vatera, Shoprenter, K&H Bank, MVM, T-Systems International, Erste Bank, Tesco Technology, Számlázz.hu, vagy a Budapest Airport.

A látogatók megismerhetik a legfrissebb projekteket, tapasztalatokat az üzleti design mellett a branding, a HR, a marketing és a digitális transzformáció területein is.

A szervezők várják azokat is, akik csak munkanap után tudnak bekapcsolódni a konferencia pörgésébe, az Afterwork jeggyel egy szakkönyv áráért lehet 16 órától részt venni az előadásokon, workshopokon.

“A kreatív iparág óriási potenciával bír itthon és ez az az esemény ahol találkozhat a munkavállaló a leendő munkaadójával, a tanácsadók be tudják mutatni, hogy milyen projekteket vittek végig idén, amire nagyon büszkék. A nagyvállalati design műhelyek pedig betekintést adnak a mindennapi munkájukba, szakmai hátországukba, inspirálva ezzel a teljes szakmát. Egyre többen érdeklődnek a service design, vagy UX iránt: ők pedig megismerhetik az összes fontos szereplőt, kapcsolatokat építhetnek és nem utolsó sorban tanulhatnak, hisz több, mint 70 órányi szakmai tudásanyag fog elhangzani a teljes nap alatt. Fontos, hogy együtt legyünk, erősítsük egymást, legyünk büszkék arra, amit csinálunk és
minél több döntéshozó tapasztalja meg a design erejét, próbálja ki, tanulja meg és használja a service design eszköztárát. Ez a Service Design Day fő mozgatórugója”

– nyilatkozta Káli György service designer, a Service Design Day főszervezője.


Az eseményen 11 workshopon tudjuk kipróbálni az elméletet a gyakorlatban, így részt vehetünk többek között UX tervezéssel, viselkedés elemzéssel, design leadershippel, szociális mentorprogram tervezéssel kapcsolatos műhelymunkán, vagy bekapcsolódhatunk a MOME service design posztgraduális képzésébe is, akik nyílt napot tartanak a konferencián.

Az eseményen én is ott leszek egy kerekasztal beszélgetés erejéig, ahol az általam vezetett stratégiai kutatási területet képviselem.


A teljes program itt található

Boros Norbert

Innovation Designer | Experience Research Leader in Finance

Üzleti kihívások megoldásában segítek a problématérben való alapos megmártózással és holisztikus gondolkodásmóddal.